Naša je škola nakon pandemijske stanke ponovno posjetila dansku prijestolnicu te sudjelovala u Global Days projektu Niels Brock Business College škole. To je srednja škola s kojom uspješno surađujemo dulji niz godina, u online projektima i u razmjenama učenika.

U Kopenhagenu smo boravili od 21. do 25. ožujka a sam put bio je poprilično dug i dinamičan budući smo koristili čak nekoliko zračnih luka, od Venecije preko Beča, odnosno Amsterdama u povratku. Našu je školu predstavljala grupa od 9 učenika trećih i četvrtih razreda u pratnji profesorica Katarine Breščić Šegota, Antonelle Puh te ravnatelja Maksimiljana Ferlina.

Projekt Global Days, uz domaćine Dance, uključivao je i učenike goste iz srednjih škola iz Italije, Nizozemske, Španjolske te Njemačke. Jutra i prijepodneva provodili smo u školi prisustvujući tematskim predavanjima te radeći na projektu u mješovitim učeničkim grupama. Ovogodišnja tema bila je Food waste, za koju smo se u tjednu prije puta dobro pripremili oboružavši se recentnim izvješćima i podatcima o toj problematici kao i o načinu rješavanja iste u Hrvatskoj te na razini Europske unije. Po završetku projekta nagrađeni su najbolji učenički video uradci a navečer su domaći učenici u školi upriličili zabavu za svoje goste.

Popodneva i večeri ispunili smo vođenim obilaskom grada, neki su zadnjeg dana slobodno popodne iskoristili za posjet zoološkom vrtu, drugi za razgled Nacionalnog muzeja. U četvrtak smo uspjeli realizirati i kratki izlet vlakom u Švedsku, točnije u Malmo, gdje su nas srdačno dočekali i gradom proveli naši bivši učenici Dejvis i Michael Martinović koji tamo žive i rade već nekoliko godina.

Dani su nam brzo prolazili u mnoštvu radnih aktivnosti, zanimljivim novim poznanstvima i iskustvima a završavali umorom nakon nemalog broja pješke prijeđenih kilometara. Na kraju puta, zaključak svih nas je samo jedan, sretni smo i zadovoljni viđenim i ostvarenim te željno iščekujemo u svibnju ugostiti danske učenike u našoj školi.

Katarina Breščić Šegota, prof.

U nastavku, uz galeriju fotografija, pročitajte i osvrte svih naših učenika, sudionika ovog projekta.

Mia Fabijanić, 4.b: Kopenhagen me se jako dojmio. Jako mi se sviđa taj skandinavski stil života, a i arhitekture.

Emil Sušanj, 3.b: Boravak u Danskoj jako mi se svidio i malo mi je krivo što nije trajao bar malo dulje. Drago mi je što sam posjetio dosta znamenitosti u Kopenhagenu, a i kratki izlet u Švedsku nije uopće bio loš. Nešto lošije vrijeme prvi dan nije pokvarilo atmosferu i cjelokupni dojam. Možda mi se najviše svidio posjet Nacionalnom muzeju u Kopenhagenu, ali i vožnja brodom. Večeri ću najviše pamtiti po stolnom nogometu i ostalim igrama u hostelu. Volio bih ponoviti ovih nekoliko dana u Danskoj.

Petra Cvitko, 3.b: Jako me se dojmilo hodanje po gradu jer smo iz prve ruke vidjeli koliko oni zapravo idu biciklom od točke A do točke B. Također, svidjelo mi se biti s njima u školi i vidjeti način na koji im je organizirana nastava (iako nismo imali nastavu kao takvu, pitali smo ''buddy'' da nam objasni), a uz to su i predavanja u školi bila poučna.

Emma Radović, 4.b: Meni se jako svidio način na koji funkcionira njihova škola, tj. obrazovni sustav zbog toga što mi se čini ležernije, sve je digitalizirano pa mi se to čini lakšim, a i zanimljivo mi je to što učenici često odlaze na razmjene u trajanju od godinu dana. Sve u svemu, atmosfera mi je bila odlična, ljudi su bili dragi i grad sam po sebi je bio predivan.

Iris Michaela Prisslan, 4.b: Teško mi je odlučiti što me se najviše dojmilo tako da ću pisati o svemu što će mi sigurno dugo ostati u sjećanju. Vožnja kanalom je bila jedna od ljepših aktivnosti jer smo stvarno vidjeli mnogo toga, a najfascinantniji su bili dvorci danske kraljevske obitelji. Zadnji dan smo proveli u zoološkom vrtu koji mi se osobito svidio upravo radi životinja, iako je općenito divno napravljen i organiziran. Šteta što je većinom padala kiša pa nismo dobili taj neki poseban dojam Kopenhagena i njegove ljepote, ali kada nas je drugi dan dočekalo sunce sve je izgledalo življe, pogotovo poznate obojane kućice četvrti Nyhavn. U svakom slučaju jedno divno iskustvo. :)

Katarina Palić, 4.a: Meni se jako svidjela njihova škola, pogotovo jer obrađuju nastavne materijale pomoću tehnologije te im proces razmjene učenika nije nepoznat i često ga primjenjuju. Atmosfera mi se činila ''pretty chill'' i svi učenici koje sam upoznala bili su jako dragi. Grad je vrlo lijep i rado bih ga posjetila opet.

Petra Kuhar, 4.b: Najviše mi se svidjela danska kultura, posebno vožnja biciklima i grupni pristup radu u školi. Iznenadila me čistoća grada s obzirom na veličinu, a posebno su me se dojmili danska moda i stil oblačenja.

Nina Grubišić, 4.a: Razmjena u Danskoj bila mi je nezaboravno i prelijepo iskustvo. Doživjela sam njihovu kulturu, upoznala grad i ljude te naučila živjeti po njihovim običajima u nekoliko dana provedenih tamo. Stekli smo puno novih iskustva i prijateljstva kojih ću se zauvijek sjećati.

Josip Benčić, 4.b: U Dansku sam došao sa slikom vedrih i prijateljski raspoloženih ljudi i moram reći kako mi se ta predodžba i više nego zadržala u sjećanju. Najviše me se dojmila sama ljepota Kopenhagena, ali nova poznanstva i iskustva koja sam stekao u Niels Brocku zasigurno jesu i ostat će za mene od velike važnosti u daljnjem obrazovanju.